16 juni 2010

Magknip

Jag har ju börjat äta lite nyttigare, och cykla till jobbet och så. Det är en lagom och sund livsförändring tycker jag och det känns inte som att jag försakar så mycket. Ibland saknar jag stunderna (dagarna veckorna månaderna åren) då jag åt vad jag ville hela tiden och "unnade" mig saker av de mest kreativa av anledningar.

Men så plötsligt gör jag inte det längre. Alls. Som nu, när jag ätit tårta och godis och amerikanska flottluncher och ostmackor på löpande band i tre-fyra dagar. Nu lider jag bara av uppblåst mage, illamående, magknip och en allmän olustig känsla av att vara en sjöko på land. Jag gillar't inte.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vet precis vad du menar med magen. Blev precis samma sak för mig när jag hållt upp med massa onyttiga saker. Har inte vågat äta McD eller pizza på två månader pga rädsla för vidigt magknip som jag brukar få.
Kämpa på!

Caroline sa...

Inte roligt med orolig mage. Jag har IBS så jag vet hur det är... men du får lära dig känna av vad du tål, och det är ju många anledningar till att äta nyttigare... tex för blodkärlen och blodtryck :.)
KRAM!