06 maj 2010

Bebismys upphöjt till tusen miljoner

Theodore har börjat göra en massa roliga miner, gester och ljud den senaste tiden. Det märks att han testar alla olika aspekter av livet.

Vad händer om jag slänger muggen på golvet?
Inget speciellt.
Vad händer om jag försöker ställa mig upp i duschen?
Jag ramlar, ajaj.
Vad händer om jag stoppar in handen i den här leksaken?
Handen fastnar.
Vad händer om jag vinkar till mamma när hon ska gå till jobbet?
Jag får en vink och massor av pussar.
Vad händer om jag skakar på huvudet åt en massa olika håll?
Det är roligt!
Vad händer om jag fnyser luft ut och in med näsborrarna?
Mamma härmas - succé!

Just den här sista leken utvecklades till någonting rekormysigt. Theodore fnös med näsan åt mig och jag svarade genom att dra in luft genom näsan. Han började gapskratta och snart fanns inget roligare än att snörvla med näsan. När jag lyfte upp honom för att bära honom upp till övervåningen snörvlade jag lite åt honom varpå han lutade fram sitt lilla ansikte och snörvlade mot mig. Jag sniffade lite på hans näsa och han sniffade på min. och så gjorde vi då och då under kvällen. Ofta följt av ordentligt blöta pussar. Det var helt fantastiskt mysigt!

Inga kommentarer: