17 mars 2010

Host host HOST HOST HOST!!

Glad och söt.

Alltså nu får det snart vara någon måtta med den här sjukstugan. Det har varit skralt med aktivitet här på bloggen och det har berott på att jag helt enkelt somnat strax efter Theodore de senaste dagarna. Jag har fått någon slags förkylning som innebär en lite rinnande näsa, lite rinnande ögon och en hejdundrande superhosta from hell. Det känns som om lungorna rakblads-strimlas och rycks upp ur kroppen varje gång jag hostar och hjärnan är på väg ut genom tinningarna. Jag har till och med fått ont i ryggen av all hosta. Det får faktiskt vara över snart. Faktiskt.

HOST HOST HOST!

Att jobba går hyfsat men när jag kommer hem vill jag bara lägga huvudet på kudden och släcka lampan. Tur då att jag har en fin och söt familj att glädjas åt. En fin man som sköter matlagning och städning när jag sover och snarkar. Och en fin son som lyser upp dagarna och sover på nätterna. Jag har tur jag.

Ikväll är det tänkt att jag kanske ska orka se det där inspelade avsnittet av Medium jag längtat efter så länge. Eller så går jag kanske och lägger mig om en stund. Jag vill vara pigg och frisk till på fredag för då kommer pappa och Jeanette och hälsar på över helgen. Yey!

Sur och söt.

1 kommentar:

ele sa...

så söt Theo är.
Här har det också hostas. Jag skickade make och dotter till läkaren när deras hosta inte gav sig. Maken hade luftvägskatarr och fick antibiotika. Dottern hade bara flera infektioner och fick luftvägsvidgande.