31 januari 2010

Min lilla tiomånadersebis, krypet.

Nu har vi kommit hem från en helg hos svärisarna i Munktorp. Det har varit trevligt och som vanligt har jag ätit mer på en helg än jag gör på en vanlig hemmavecka. Theodore har smakat på allt möjligt tvivelaktigt. Som småkaka, brie-ost, apelsinris och lingonglass. Allt med god aptit och fågelunge-mun. Socker och fett om vartannat. Det gör inte så mycket om han smakar en kaka när han är hos farmor och farfar tycker jag. Så länge han inte äter socker och andra onyttigheter när han är hemma.

Förutom att äta har vi lekt och sovit. Ja, sovit förresten, svärisarna var snälla nog att, på äkta engelskt manér, låta oss sova i de bästa sängarna. Alltså deras egna. Jag, mannen och Theodore sov i deras sovrum och Edward i ett rum intill. Svärisarna och Andrew sov i gäststugan! Det var liksom smidigast så eftersom om vi sov i gäststugan så skulle en av oss få sitta därute hela kvällen efter att Theo somnat. Lite tråkigt.

Lillpojken sov hyfsat bra med tanke på att det var en annan säng med andra sängkläder och i samma rum som oss. Han fick dock komma upp till min säng en stund båda nätterna. Jag var lite orolig att den här sömnrutinstörningen skulle tvinga oss att börja om lite här hemma men pojken somnade i sin egen säng efter bara några minuter. Han var i och för sig väldigt trött, som vi andra, efter att ha åkt ett en timme och tjugo minuter försenat tåg hem. Han är så duktig min lilla man.

Hur som helst. Jag jobbade lite också, och missade en filmkväll - men sånt är livet på en pinne. Eller hur det nu heter. Nu till film- och bildkavalkad från helgen.


Theodore lekte förtjust med alla de för honom helt splitternya leksakerna. Som den här gröna plåttraktorn. Det var grejer det.


Han var dock inte så jätteförtjust i att bli fotograferad stup i kvarten. Utan minsta polkagris i betalning!


Brolle Junior Junior var också där.



Det lilla krypet leker med sin pappa och blir ledsen på den dumma bilen som åker så långt bort.


Det har dreglats en hel del också. Det och det mer frekventa tuggandet och bajsandet tyder på nya tänder på gång, men jag ser inga förutom de sex som redan kommit upp. Vi får la se.


Storebror är med och spexar som vanligt. Jag tror att han tror att han ser cool ut. Som en cool hiphoppare som putar lite coolt med munnen. Typ så.


Den här bilden har jag inte ens någon fyndig eller upplysande kommentar till. Han är bara så himla söt här. Ser ni dreggelsträngen?



Pojken lekte inte bara med sin pappa. Han lekte lite med mamman också.


Det fanns ingen hejd på lekandet. Här ger han sig i kast med ett parti Twister.

3 kommentarer:

Jenky sa...

Sötaste barnet i stan! Och flätan... flätan! Du MÅSTE spara en sån bild och använda som studentplakat. :D

Knit-Marie sa...

Ser på bilderna och en bit av en gammal låt rinner mig i hågen "...them there eyes..." Undrar just vad det är för låt; varför jag tänker på den är väl uppenbart"...dom dära ögona..."

Eleonor sa...

gillar bilden "utan kommentar" så härligt ljus och härlig bild helt enkelt.
Fnissar åt sista bilden. Gäller att liten bäbis inte blir mos under de vuxna när de rasar ihop :)