15 november 2009

Everyday is like Sunday.

Everyday is silent and grey.

Ja, grått har det sannerligen varit idag. Men nu syns små blå skymtar av himmel genom molnen. Det är fint.

Tyst har det också varit. Mannen jobbar tolvtimmarspass och hade redan gått när jag och Theodre vaknade. Jag var så trött att jag knappt orkade hålla ögonen öppna. Jag orkade absolut inte stoja och leka så det blev en ganska lågmäld grötstund och sen lite mys framför tv:n innan det var dags för Theodore att sova (han är ju bara vaken 1-1,5 timmar på morgonen innan han vill sova igen). Jag passade på att lägga mig en stund jag med och vaknade inte upp förrän 1,5 timme senare. Piggare.

Sedan dess har det inte varit lika tyst. Det är ju trots allt helg och det firades med Grand Archives i högtalarna (tack för tipset Niklas). Ett band från Seattle med bland annat en avhoppare från favoriterna Band of Horses. Väldigt bra. Väldigt bra.




När det var lunchdags för Theo stod biffstroganoff för 8-månaders bebisar på menyn. Han älskade ju biffstoganoff för 6-månaders bebisar så jag var beredd på en hit. Inte då. Han fick kväljningar vid varje tugga och till slut var munnen stängd stängd stängd. Jag tyckte att det smakade gott (och vi brukar gilla samma smaker) så jag gissar att det var alla de små bitarna som var konstiga i den lilla bebismunnen. En hel ärta måste kännas konstigt att få in i truten när all mat innan har varit i puré- eller majskroksform. Han åt i alla fall upp fruktpurén och vi prövar med lite spaghetti istället lite senare. Eller så får han gröt. Bäst att vänja in honom långsamt så att han inte slutar äta helt.

Nu sover den lille mannen middag igen och har gjort det i 1 timme och 40 minuter. Han har börjat vilja sova längre middagslurar nu och jag tror att han kanske börjar bli redo att sova två lurar istället för tre. Stora mannen!

Medan pojken sovit har jag städat köket och nu sitter jag här och slappar framför tråk-tv. Jag skulle kunna städa övervåningen, för tro mig, det behövs. Och jag borde klä på mig byxor och strumpor för när pojken vaknar ska vi gå ut. Men jag sitter bara här. Och är söndagslat.



Och hallå! Ni glömmer väl inte tävlingen?

Inga kommentarer: