08 november 2009

Bitter brunch

Mums! Brunchen på Bitter i Linné var jättegod. Amerikansk style parat med svensk. Pancakes, bagels, bacon, kycklingvingar och sill typ. Bra i alla fall. Egentligen hade vi tänkt gå till Hedens hörna och äta deras amerikanska brunch men det var fullbokat. I jämförelse skulle jag vilja säga att utbudet är mycket bättre på Hedens hörna men kvaliteten på maten mycket bättre på Bitter. Priserna är i stort sett samma (runt 140-150 kronor sådär) så det är bara att välja vad man är sugen på - kvalitet eller kvantitet.

Sällskapet var också trevligt. Mannens högskolekamrat Gustav och hans nya tjej. Båda är bra och trevliga.

Här nedan ser ni min nya jacka och den stiliga mannens nya jeans. Jag älskar jackan. Den är hyfsat smickrande men samtidigt praktisk och varm. För en gångs skull har jag en jacka jag kan både stänga och ha en varm tröja under. Och jag kan sträcka ut och upp armarna utan att fläsket syns. En praktisk och fin småbarnsmamme-jacka. 799 kronor på Cubus.

Mamman och pappan och bebisen på väg till Bitter.


Theodore var en sötnöt som vanligt. Här sitter han som han brukar i vagnen - och håller i sig.

På vägen hem från Linnéstaden svängde vi in till Nordstan och tittade runt. Jag vill ha en ny mössa men istället hittade vi världens sötaste pyjamas till Theodore på H&M.

En frack! Med såna där stjärtfenor och allt. Bedårande!

Det var faktiskt så sött att vi var tvugna att köpa en haklapp på samma tema. Vi behövde ju faktiskt en mjuk vattenavstötande haklapp att ha i skötväskan. Det är lite overkill med den med armar nu när Theodore är duktigare på att få in maten i munnen.


Hallå. Sötnöt!

2 kommentarer:

Jenky sa...

Jackan ser nästan ut som den jag har. :) Det är bra och viktigt med varma vinterjackor man kan stänga och röra sig i. :D

Ps, fracktemat är legendariskt, i tell you!

ele sa...

Bra jacka!
Tack för recensionen av brunchen. Kanske får testas :)
Ser ut som en passande pyjamas till nyår :D