14 september 2009

Mysdagen


Dagens outfit presenteras av en nyvaken och söt dubbelha... eller jag menar bebis. Body med söta djur från Lindex (fådd av mormor), grå jeans från H&M (Tradera) och ärtgröna srumpor från H&M.

Idag har jag och Theodore fikat med de alltid så bedårande Sofia och Alma, mer kända som Theos svärmor och flickvän. Den lilla mannen åt en hel burk majs och potatis. Det var jättemysigt som vanligt.


Så här charmig är man bara om man är på dejt med sin flickvän. Vattenkammad till och med. Notera klädbytet som enbart beror på en majs- och potatisrelaterad incident. Tröjan är ärvd från pappan alternativt morbrorn.

Efteråt skulle vi promenera en stund men det blev inte så mycket promenad för jag skulle stanna varannan minut för att försöka natta lilleman. När jag till slut gav upp somnade han självmant i sittande ställning. Mammas snuttis.


Och så här fullkomligt sockersöt är man när man åker sittvagn.

Efter fikat och nästan-promenixen åkte jag och sonen till Backaplan för att köpa större nappar till nappflaskan. Sedan myste vi lite framför tv:n, klippte naglarna och en av oss somnade i spjälsängen. Han sover lite oroligt och jag vet inte om det beror på tänder, ont i magen eller någon utvecklingsperiod men det spelar väl egentligen ingen roll. Det går i alla fall mycket bättre än för några veckor sedan.

Imorgon ska världens bästa sömmerska, Sushila, komma och hälsa på. På onsdag ska jag jobba lite på förmiddagen. På torsdag kommer äntligen vår nya bäddsoffa och jag och sonen ska träffa de andra bebisarna och mammorna i föräldragruppen för att gunga i en lekpark i Utby. På lördag ska hela familjen göra en snabbvisit på en födelsedagsfest för vuxna. Vi ska stanna en stund och sen gå hem för pojken vill ju sova vid sju. Och nästa vecka ska jag och Sofia börja simma. Mycket roligt att se fram emot.

Slutligen tänker jag uppvisa mina senaste Tradera-fynd. Gissa om pojken kommer att vara stiligast i stan i höst och vinter. (bilderna är olovligt stulna från säljarnas annonser)


4 kommentarer:

Anette sa...

Jag ser att Pingu hänger med fortfarande :-)
Oj, vilka fynd du gjort på Tradera! Jättefina kläder.

Jenky sa...

Jag funderade själv på att börja simma senast i dag faktiskt. :D Tyvärr tror jag inte att jag skulle hinna/orka med det också utöver nya träningen samt jobb osv, men ändå! Blev väldans sugen på att simhalla.

Och ja! Fina kläder!

ele sa...

Den där snutten är mysig! Lina har en blå mus.
Massa fina nya kläder. Här skall garderoben utökas genom att låna lådor med kläder från kusinerna. Jättespännande att gå igenom :)

Annagreta sa...

Jag blir så glad varje gång jag ser den översta bilden - han är så tjock och fryntlig!