21 augusti 2009

God morgon!

Inatt sov Theodore superbra! Det tog visserligen nästan en timme att natta honom i selen men då var han inte ledsen och skrikig utan hade bara svårt att komma till ro helt. Han somnade klockan nio och vaknade till lite vid halv elva eller så men somnade snabbt om i pappans famn. Sedan sov han gott fram till tretiden då han fick mat och somnade om. Sedan vaknade han klockan sju och fick mat och var sen trött men vaken till halv åtta då vi sövde om honom i selen och nu sover han igen.

Jättebra natt och jag känner mig glad och utvilad!

Jag tror dessutom att jag hittat anledningen till att han skrikit mitt i natten två nätter i rad. Han håller på att få en tand! Jag kände den igår och gav honom lite Alvedon på kvällen och då verkade han lugnare. Min stora kille!

-----------------------------

Fast nu är jag inte helt säker på att det är en tand. Jag tyckte att det kändes tydligare igår och så tycker jag att det jag känner sitter så långt bak på tandköttet. Inte vet jag. Det visar sig.

-----------------------------

Jo, det är en tand. Det är jag ganska säker på.

4 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Tand eller inte...the suspense is killing me ;)
Klara reste sig upp mot soffan idag..tänk vad milstolparna duggar tätt så här i början.

Anna sa...

siri har alltid sovit på magen så jag söver henne så nu med. buffar henne i rumpan och vyssjar.
de två senaste kvällarna har det gått jättelätt så jag bävar lite för ikväll för då blir det säkert kaos igen hehe.

har ni någon kvällsrutin? när verkar theodore bli trött?
siri har alltid blivit trött vid 18-tiden så nu har jag börjat med att ge hene lite gröt (smakportion än så länge) vid halv och sen byter jag om till pyjamas och hon får ligga lite i gymet tills hon blir lite mer trött. runt kl 18 gör jag ersättning och sen lägger jag oss i min säng och hon får den och sen ammar jag henne så hon nästan somnar. då rapar jag henne och sen lägger henne på magen i sin säng och då har hon somnat.

jag vet inte om det är för att jag fått in den här rutinen som gör att det går lättare, men det verkar nästan så.

på dagen sover siri två gånger och ungefär 1 timma varje gång.

det här funkar för oss men kan ju vara värt för er att testa också :)

ele sa...

Oj! Tand på gång :)

simone sa...

Hejhej! hoppas du haft en fin Tisdag :)