01 mars 2009

Söta små barn

Det är klart att jag tappar tålamodet minst en gång om dagen när en uppmärksamhetskrävande femåring provocerar och testar gränser. Inte märkligt alls. Men när femåringen lärt sig skriva alla bokstäver och man får lappar där det står "Therese jag älskar dig" eller "Välkommen hem Therese" så måste man bara börja grina lite. Annars är det nåt fel.

Annars är barnvagnen hämtad och väntar på innehåll. Skötbordet är redo och allt som behövs i bebisrummet är lite sängkläder och en sväng med dammsugaren. Sen är det inflyttningsredo. Jag är dock inte redo alls. Jag har en bb-väska att packa och massor av accpteranden att göra. Typ, jag kommer att vara någons mamma på riktigt. Inte en extramamma. Typ, jag måste genomgå en förlossning. Typ, jag ska snart bli en mjölkcentral. Sånt.

Istället för att fundera över sådana saker (bb-väskan kan jag alltid packa i vecka 38) lyssnar jag på The Knifes första två skivor och minns förr i tiden. Jag lärde mig verkligen avsky Kniven ett tag där... men nu hör jag återigen charmen och det fina. Det återstår bara att se om jag kan lära mig tycka om den senaste skivan. Eller så sätter jag bara på Morrisseys senaste igen. För minst tusende gången.

----------------------------------------------

15 dagar kvar att jobba 50%.
32 dagar kvar till beräknad födsel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är det dags gumman!!!

Tiden går jättefort nu och det kommer att gå jättebra...

Snart fårvi veta vad det är för litet pyre som finns därinne


Puss oKram
Sköt omdig

Mamma

Anette sa...

Det som är minst bråttom med är att bädda spjälsängen för den kommer antagligen stå oanvänd första tiden. Man tror att den lilla nyfödingen kommer att ligga där i sin nya fina säng med de gulliga lakanen, men jag lovar dig - bebisen kommer ligga brevid dig i er säng en tid framöver. De vill ha och behöver närhet, närhet, närhet.

De ska bli så spännande och du kommer att växa in i rollen som mamma, allt kommer helt naturligt! Efter nåt år kommer du undra vad du gjorde innan du fick barn :-)