19 februari 2009

Idag är en sån där trött... trött... t.r.ö.t.t... t-r-ö-t-t... dag

Gäääsp!

Jag har gått och lagt mig i tid hela veckan. Aldrig somnat senare än 23. Gått upp vid 7-8. Lagom plus lite mer alltså. Men nej, jag blir inte piggare. Bara tröttare. Kroppen känns otroligt tung, alla rörelser och tankar går i slow motion.

Jag fick i alla fall tvätten vikt igår. Och lilla lila hjälmmössan stickad. Mannen virkade snörena och när de är fastsydda är mössisen klar. Blanket Bob fick för övrigt sova i vår säng inatt så att han kan ta åt sig våra lukter och lugna lilla bebisen när den ska sova i egen säng/vagn sen.

Idag är det tänkt att jag ska möta upp en Tradera-person och betala en tågbiljett åt min man. Han vann en auktion på en förstaklassresa Göteborg-Stockholm med x2000 för 100:-. Precis den dagen han ska hämta lillpojken. Tjoho! Vi älskar att spara pengar. Jobbigt bara att jag måste styra upp att hämta och betala biljetten, tycker sånt är så meckigt och jobbigt.

Senare idag ska vi, som jag tidigare nämnde, på information om förlossningsavdelningen/BB på Östra sjukhuset. Det ska bli spännande. Information och bildvisning ska det tydligen bjudas på. Jag ser fram emot den här milstolpen men tyvärr innebär den att jag inte kommer hem förrän typ 19 och det är ju hur sent som helst för mig nuförtiden. Jag kommer vilja gå och sova med en gång. Gnäll gnäll.

Annars är det 52 minuter kvar till lunch. Då ska jag sova en timme, sedan äta mat framför datorn.

7 dagar kvar att jobba 75%.
15 dagar kvar att jobba 50%.
Sedan går jag hem.

------------------------------------------------

Nej, när jag kommer hem ska jag inte sova. Då ska Hunteressa få boost av Jenny och Myran. Det behöver hon för på sista tiden har hon varit lite sliten och nere. Det är jobbigt att fyla lvl 40.

Inga kommentarer: