24 februari 2009

Den spännande utlottningen!

Alltså... om mina vänner vill ha saker som jag har stickat så ska mina vänner bara säga det. Så fixar jag. Jag skulle gärna ge bort mer men jag vågar inte, för det är inte alls säkert att stickade presenter uppskattas. De håller ju kanske inte så bra, passformen är kanske inte jättebra och det mesta går inte att tvätta i maskin. Dessutom blir inte allt så fint heller... och alla kanske inte tycker att mina färgval osv är ballaste ballen. Så den här utlottningsgrejen känns rätt sjysst. Jag gör nog fler, men kom ihåg att ni inte måste känna er tvingade att delta. Om jag lägger ut något för lottning och ingen vill ha det så är ingen större skada skedd. Alltid fyller någon svärmor år eller så...

Så nu kör vi då! Första utlottningen... Jag har följt alla konstens regler och min man har assisterat mig och kan intyga att allt gått rätt till. Låt oss börja!

Namnen skrevs på lika stora vita lappar.

De veks i hop till lika stora vita i hopvikta lappar och lades i en stickad mössa...

... som skakades ordentligt.

Jag valde en av dem...

... och vinnaren är Jenny!

Nästan lite fuskigt eftersom hon nyss fyllt år och ändå fått en massa pressies men sånt är lotteriet. Det var rättvist. Jenny vann den lilla misslyckade sjalen men det kommer andra saker att vinna inom kort...

4 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Grattis till Jenny!

Anonym sa...

JAAA! fy fan vad roligt! jag vann! vilket flyt jag har! tack så mycket, dockan! vet du att jag faktiskt fortfarande använder grejer som du har stickat åt mig. ett par rosalilaglittervantar som du tyckte var totalt misslyckade använder jag t ex dagligen när jag cyklar till och från stationen. :)

knubbig sa...

Grattis Jenny! Och jag tänkte faktiskt att det vore extra festligt om vinsten tilldelades födelsedagsbarnet! :)

Mary sa...

vilken störtkul grej! det var faktiskt spännande och skrolla ner och se vem som vann. grattis lyllijenny. sen får du sätta in foto i din blogg på hur fin du blev i den. funkar?