22 december 2008

Och för mina home girls

Visst var det väl länge sedan jag bjöd på lagom äckliga graviditets-åkommor?

Jo, jag kan rapportera om att hemorrojderna är bättre och känns inte alls. Istället har brösten börjat läcka råmjölk. Jovisst, det är tydligen vanligt så här dags. De läcker bara på natten och vänster bröst är värst. Oftast märks det bara som en vit skorpa på bröstvårtan på morgonen men en natt under en kisspaus droppade en droppe ner rakt på låret. Jag trodde länge att taket läckte innan jag insåg att det var jag. Som läckte. Jaja, det sägs att det betyder att man inte kommer ha problem med amningen när bebisen väl kommit ut. Det är ju bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gaaaahaha! Men gud! Vad roligt! Ammetutten! :D

Mary sa...

ja fy fan. du trodde det var en ny rysslägenhet med läckande tak men så var det bara du som behövde lite tätning. lovely hilarious.

Anette sa...

Visst blir man imponerad av hur kroppen sköter det hela!! Utan att man behöver göra nåt liksom...

Knit-Marie sa...

Se där ja! Låter bra.Här har vi börjat nedräkningen. Det sägs att fr.o.m. nu kan Bäbisen komma när som helst. Helgerna domineras av planering för OM Om Om....bonusbarnbarn att ta hem, gäster att avstyra etc. Vi håller tummarna för att B inte ska vilja komma förrän efter nyår.
Glad liten jul på dig!