12 november 2008

En sån där tråkig lista

Jag har lite tråkigt på jobbet (säg inget till chefen) medan jag väntar på att en kund ska svara. Ni får därför dras med en sån där tråkig lista som man hittar lite varstans.

Hur gammal är du?
26
När började du planera barn?
När jag träffade min blivande man
När blev du gravid?
11 juli är det sagt
Är du tillsammans med pappan?
Yep, och snart gift också.
Vilken vecka är du i?
20
Mår du illa?
Inte nu längre
Bästa med att vara gravid?
Att man är så mysigt bubbelglad inombords hela tiden. Trots att utomstående mest får se sura och griniga miner. Och så att det finns en bebis. Det är bra.
Sämsta med att vara gravid?
Att må dåligt, vara trött och ha ont överallt.
Har du några cravings?
Nej jag tror inte det. Saker smakar annorlunda nu. Godis är inte lika gott men till exempel julmust är mycket godare. Det är dock inget som jag bara måste ha hela tiden.
Vill du ha en flicka eller pojke?
Det spelar ingen roll. Bara det blir en bebis.
Har du något namn till bebisen?
Det är hemligt än så länge.
Vad har du shoppat till bebisen?
En trikåfilt och lite kläder.
Har bebisen någon gudfar/gudmor?
Det har jag inte ens tänkt på. Jag har min givna, sen får väl sambon välja sin.
Hur mycket har du gått upp i vikt?
Minus sju kilo hittills.
Är du nöjd med hur du ser ut?
Jag är mer tillfreds med min kropp som gravid, ja. Men jag vill gärna färga håret.
Har du haft några gravidproblem?
Det antar jag att man kan säga. Två månaders konstant illamående och foglossning som började i vecka 14.
Vart vill du föda?
Jag antar att jag måste, och då blir det nog på Östra här i Göteborg.
Har bebisen stolta mor och far föräldrar?
Ja det tror jag.
Hur mycket gravidplagg äger du?
Ganska mycket. Jag älskar dem men önskade att utbudet var oändligt mycket större.
Känner du någon som är gravid?
Internetbekanta men ingen irl.
Är du det första/enda "barnet" som ska ha bebis?
Nehejdå. Lillebrorsan hann före två gånger.
Är du rädd för förlossningen?
Jag har varit mycket förlossningsrädd på ett abstrakt sätt sedan jag gick i mellanstadiet. Nu när jag är gravid tar jag det med jämnmod hittills. Ut kommer bebisen på ett eller annat sätt. Ont kommer det göra men det får man ta verkar det som. Det enda jag är orolig för är väl att något ska gå fel med bebisen.
Gråter du mycket?
Väldigt mycket.
Blir du ofta arg?
Väldigt ofta.
Förstår din man dig?
Mer än någon annan.
Hur är erat sexliv?
Det är alltid blogg-hemligt.
När tror du att bebisen kommer?
I april. Det är min gissning.

Inga kommentarer: