31 oktober 2008

Nya mammabyxor

Eftersom jag har krympt ur alla mina mammabyxor köpte jag idag ett par nya på H&M. Bruna manchesterisar. Valet att köpa dem på H&M var inte svårt eftesom alla andra klädbutiker i hela världen har lagt ned sina mamma-avdelningar. Lindex och KappAhl till exempel. I helgen var jag till och med desperat nog att gå in till en sån där dedikerad mamma-affär men där fanns bara kläder för generationen 35-40 år. Mycket luddigt stickat med skirt silkigt. Inte min kopp te.

Men bruna manchesterisar, de går inte av för hackor. Dessutom satt de jäkligt bra, var en storlek mindre än jag kunde ha när jag blev gravid och kostade bara runt 300. Så jag köpte 5 par strumpor och två par mamma-strumpbyxor när jag ändå höll på.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Krympt?? "en stl mindre än jag kunde ha innan..."???
Vad händer?