20 oktober 2008

Första inköpet av bebistillbehör!

Nu är det gjort! Vi har köpt det allra första tillbehöret till bebisen. Jag tycker ju självklart att det är superläskigt eftersom jag inte vågar vara säker på att det verkligen blir en bebis förrän den ligger i mina armar. Om ens då. Å andra sidan har jag ju läst om de som beställer barnvagn i vecka 12.

Premiärinköpet gjordes via Tradera (I love) och består av ett set med svart- och grårandig body och byxa från Katvig. Ni kan se bild här. Sött va? Vi har en del andra auktioner med babykläder på g, jag uppdaterar om vi vinner dem. Hittills har vi kommit fram till att po.p, Katvig, Åhléns och Lindex har fina babykläder. Hittills har jag inte sett så mycket alls från H&M på Tradera, men det är väl antagligen för att deras kläder inte håller för mer än en bebis-runda kan jag tänka.

Appropå inköp. Nu har vi även bestämt vilken vagn vi vill ha. Det blir en Brio Go. Brun med svart chassi. Den är toppen på alla sätt och jag kan inte ens komma på en enda nackdel, förutom priset. Här finns bilder.

Vi har även börjat fundera på spjälsäng och skötbord. Det blir svart. Och skötbordet blir en ommålad byrå med en sån där skötbordsdel på. Såna som går att köpa lösa och montera fast. Någon som har några bra måla-om-möbler-tips? Eller som helt enkelt vill komma hit någon gång innan april och måla två små byråer åt oss? Tack?

För övrigt börjar även sambon vackla i könsfrågan. Nu vet vi varken ut eller in. Pojke eller flicka? Jag är nöjd så länge det inte är en hundvalp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den här outfiten borde ni lägga bud på!!

Tvärslå sa...

Ja det var fint,randigt mjukt och mysigt :)
Jag antar att du börjat få dej en magge nu - jag ser att grannen har fått det som är lika långt gånget, det ser mysigt ut men ja..jag har haft tuffa graviditeter så jag vet hur det kan vara och det är beundransvärt att orka.
Till dottern hade jag inte ens skötbord, vi satt mest i sängen på en liten handduk och hade det gott.

Anette sa...

Tradera är guld när det gäller mammakläder och barnkläder. De har ju inte hunnit användas så mycket så man kan verkligen göra fynd!

Knit-Marie sa...

Härligt att handla läckerheter till bäbisen, eller hur?
http://happyfeministagainstbush.blogspot.com
På denna blog innan ett längre politiskt brandtal, kan man få se dotterns barnvagnskap.
Ni delar f.ö. foglossningslidandet...you'll never walk alone. Håll ut! Stå stark! Det lönar sig till våren!