20 juni 2008

Långhelg is the shit

Idag är det fredag och långhelg nummer ett av två innan semestern har börjar. Jag är inte frisk ännu och det känns lite som en tröst eftersom jag inte skulle orkat festa med flickorna i Dalarna. Istället sitter jag med halsont, täppt huvud, smutsig hy, trassligt hår och mysbyxor i soffan. Egentligen vill jag sitta här hela dagen och sticka på alla mina olika stickningar. Med små delikata matpauser. Men tyvärr måste jag hjälpa till att städa. Disk, dammsugning, tvätt, plockning och allt möjligt som jag inte orkar tänka på. Tyvärr blir jag utmattad bara av att duscha. Suck.

Skönt i alla fall att jag fixade den där deadlinen på jobbet. Jag släpade mig som en död till jobbet med förhoppningen om att vara klar vi två. Jag var klar tio i sex och fick gå hela tio minuter tidigare. Tjoho. Jag var inte pigg på kvällen. Men siten blev bra och jag är nöjd.

Önskar att jag hade en massa roliga saker att blogga om men jag kommer inte på något. Förutom all god mat som min älskling köpte hem igår. Och nässprayen, halstabletterna och Panodil Zapp. Tack gode gud för dem!

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

Trist att du är sjuk! Hoppas du kryar på dig till semestern!
Nu ska jag läsa bakåt lite, för jag har ju varit bortrest ett tag.