24 juni 2008

Här är det bara bakning och brinnande bilar



Och så har hon bakat igen. En morotskaka att ta med till jobbet imorgon och ett gäng hallongrottor att bjuda mamma och moster på i helgen.

Och vet ni någonting helt galet? Klockan halv sex imorse vaknade jag av att en biltuta hade låtit i minst 30 sekunder utan avbrott. Jag blev irriterad men funderade sedan på om det kanske var någon slags varning, kanske om en zombie-infektion? Då vill man inte missa varningen och gå ut och bli uppäten. Väl framme vid fönstret ser jag att det brinner och min första tanke är att det är våningen under som brinner. Jag får lite panik och väcker sambon. "Det brinner! Du måste vakna!". Han vinglar upp ur sängen och tittar ut genom fönstret. Det är en bil som brinner. Och då menar jag verkligen brinner. Plötsligt börjar även bilen bredvid att brinna och jag ringer 112. Det var säkert fler som ringt innan men jag gjorde det ändå för säkerhets skull. Brandkåren kom och släckte och jag somnade om, glad över att det inte var huset som brann - och att zombier inte hasade omkring utanför.

5 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Hallongrottor som är så gott! På riktigt smör och dansk hallonsylt?

Jenky sa...

vad läskigt!! tänk om bilarna hade exploderat? duktig du var som ringde. ;)

Anette sa...

Ser fram emot grottorna!! Slurp!

Linda sa...

Men gud, hallongrottor!!!!!GE MIG!! Fan vad delikata de ser ut!!

Och läskigt med bilen ja, usch.

Knit-Marie sa...

Kan du mejla över en grotta till mig??