02 maj 2008

Så här ligger det till

Igår var en mysig dag med en massa städning och lite fingervantestickning.

Idag var jag på jobbet men klockan halv tre sa mina chefer att nu packar vi ihop och stänger. Jag jublade och ringde mannen som mötte upp mig i stan för lite strosande i solskenet. Först fikade vi på Espresso House. Vårt stammisställe. Sedan bar det iväg till HiFi-klubben där vi bestämde vilka högtalare vi ska köpa i vinter. Därefter blev det lite allmänt inredningstittande och gourmetkorvsätande innan vi tog vagnen ut till Haga. Det är verkligen jättemysigt där! Vi tittade i en massa affärer, köpte tvålkritor till Edward, och höll handen. Vi fortsatte till Järntorget och genom Linné. Där var vi inne på Systemet och handlade gin och Bacardi Razz, sen åte vi hemåt. Vid vårt lilla torg köpte vi hallongrottor och lite småkakor. Jag blev baksugen men tog tag i min skoluppgift. Den är i princip färdig och jag tror att jag är nöjd.

När det gäller stickningen kunde jag självklart inte hålla mig utan har börjat lite lite på de svarta halvvantarna. Bara mudden och lite tum-ökning. De ljusblåa fingervantarna går bra efter ett mindre missöde igår då jag i ilska och frustration slängde den ofärdiga vanten över halva vardagsrummet då alla tre stickorna gled ur sina lillfingersmaskor. Jag får vara glad över att det ordnade sig hyfsat och att jag trots allt bara har fyra och ett halvt finger och lite trådfästning kvar. Eventuellt ska jag sticka lite på hoodien i helgen också men det vet jag inte om jag hinner. Bakstycket och ett framstycke är färdigt och nu ska jag börja på det framstycket som ska ha knapphål. Nu måste jag alltså bestämma mig om jag vill ha det som i beskrivningen eller större eller mindre eller fler eller färre knappar. Med tanke på hur grov stickningen blir ska jag nog hålla mig till mönstret...

Bilder ska jag i alla fall se till att få fram.

Inga kommentarer: