15 maj 2008

Lista

Jag har lyckats med:
  • Att bli kär i alla mina nya glasögon.
  • Att övertala mig själv om att 50% garn-rea visst är en anledning att köpa nytt garn trots att jag inte borde.
  • Att laga mat flera dagar i rad, utan någon man som gör det åt mig.
  • Att skölja munnen med Listerine flera dagar i rad trots att det känns som att munnen ska frätas sönder.
  • Att måla ögonfransarna flera mornar i rad - och tvätta bort det varje kväll!!

Jag har inte lyckats med:
  • Att diska.
  • Att hålla min så kallade diet.
  • Att träna över huvud taget.
  • Att sticka så att tråkiga saker blir klara och jag kan börja nya roliga utan att ha dåligt samvete.
  • Att hålla upp läsarantalet på min blogg genom att publicera otroligt intressanta bilder.
  • Att ogilla Amanda Jenssens skiva.

Jag låtsas:
  • Att garnet jag köpte var det som var på rea.
  • Att jag har fluffigt och volumöst hår som inte ligger som en trasa på mitt huvud.
  • Att det är fredag idag.
  • Att jag ska få äta pizza till lunch trots att det blir gårdagens spaghetti.
  • Att jag inte är hur hungrig som helst trots att det är 30 min kvar till lunch.

1 kommentar:

Knit-Marie sa...

50% garnrea - då måste man köpa. Får det inte plats i hyllan? Köp en hylla till. Jag är nu stolt ägare till 3 Billyhyllor i garnrummet.