18 maj 2008

Fyra klänningar och en myshelg

Yep! Som den lyxfru jag känner mig som har jag fått fyra nya klänningar på två två veckor. De är jättejättefina och ser ut så här:




















Det här är ett helt underverk av vackra prickar och fantastisk passform. Ingenting jag är van vid direkt.





















Jag tror aldrig att jag har köpt en helt axelbandslös klänning förut. Den här satt bara så bra i övrigt så jag älskade den på en gång. Rosa och grå. Inte svart och vit. Duktig flicka.





















Den här var sambons favorit. Mysig och mjuk med fickor.





















Jag var så kär i den prickiga klänningen att jag köpte två. Den ena satt på kroppen vid fototillfället så den fick porträtteras så här.


Det där bruna stickade som sticker fram är en sån där Unfitted shrug. Den blev inte alls som det var tänkt men det gör ingenting. Tog ett par timmar att sticka medan jag lyssnade på Det femte barnet av Doris Lessing. Här kommer lite mer bilder:




















































Nästa axel-och-överarms-skylare blir en rosa Shoulderette. Den stickas medan jag lyssnar på Att älska som en porrstjärna. Den blir hot, och så lär jag mig nya praktiska och användbara saker.


6 kommentarer:

Anonym sa...

meh! jag vill också ha en axel och överarmsskylare! så praktiskt allt skulle bli! kan man inte köpa såna nånstans eller kan jag övertala dig till att sticka en till mig? ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Lillan sa...

Sjukt snygga klänningar, vart har du hittat dom? Man får ju ha-begär :) //Lillan

Agata sa...

Jag älskar klänningar, och dina var jättefina! Och deet blev ju jättefint med en liten stickad axelvärmare till!

Strumpstickan sa...

Att älska som en porrstjärna? Nu får du berätta mera, är det en ny cd-bok eller...?

Prickiga klänningen var jättefin!

bara Lova sa...

Shoulderette ser väldigt fin ut, ska bli kul att se hur din blir sen.

Dödergök sa...

Å vilka fina klänningar, jag blir helt avis. Prickigt är ju finast! :)
Din shrug är kanonfin, superinspirerande!