26 april 2008

Jag är bortsämd med vatten

Hur jobbigt är det inte att inte ha något vatten? När jag var liten växte jag upp i ett radhus och fick alltid slåss om varmvattnet men kallvatten fanns det alltid gott om. Nuförtiden när jag är hemma hos pappa får vi snåla genom att inte alltid spola i toaletten och duscha sparsamt. Det går la bra eftersom det bara är över en helg. Nu sitter jag i en lägenhet som till och från inte har något vatten alls rinnande ur kranarna. Det är tydligen något fel på vattenverket eller hur det var och det ska åtgärdas så snart som möjligt. Det sa värden i alla fall i fredags. Nu har vi vatten till och från och jag blev tvungen att diska en mastodontdisk i lååångsamt rinnande vatten. Det var helt utmattande! Jag som hade planerat att färga håret idag men inte vågar jag chansa på att det finns vatten just när jag måste skölja ur håret! I-landsproblem, jag vet, men jag hade faktiskt planerat att göra en massa saker som involverar vatten den här helgen. Visst visst, det finns människor som slåss för lite brunt smutsigt vatten och jag borde inte klaga. Men det gör jag ändå. Så det så!

Hur som helst. Medan jag väntade på bättre vattentider såg jag en vidrig film imorse. Den var fransk och hette Inside och var bland det magstarkaste jag sett på länge. Redan under första minuten mådde jag fysiskt illa och sen var det stickningsstickor i ögon och kejsarsnitt med hjälp av sax för hela slanten. Jag önskar att jag inte sett den.

Annars har jag stickat en bit på en fingervante, repat upp och börjat sticka igen., fått en glasbit i tån och klappat mina blommor. Nu ser jag på formel 1-kval på tv med ett glas vitt vin i handen medan jag väntar på att jif-medlet skall verka på spisen.