11 mars 2008

Tisdagsbekymmer

Suuck suck suck. Jag ska ge bort en massa möbler till Myrorna. De kommer och hämtar. Det är bra. De kan bara hämta mellan 8 och 14.30. Det är inte bra. Någon gång mellan de två tiderna kommer de imorgon att titta på mina överflödiga möbler och avgöra vad de vill ta med sig. Jag hoppas på allt men är tveksam över sängen och det lilla bordet. Problemet är ju självklart att jag jobbar mellan 9 och 18 och chansen att de kommer 8 är inte särskilt stor. Sambon jobbar ju som bekant natt denna vecka och sover som godast juust mellan 8 och 14.30. Vänliga som de var kunde de ringa en halvtimme innan de kom. Jaha, men det tar typ 40 minuter för mig att komma hem (medräknat att jag inte prickar en spårvagn, då kanske det tar 30 minuter). De får helt enkelt vänta på mig. Tyvärr så betyder ju det även att jag (beroende på hur lång tid det tar med urval och packning osv) måste vara borta från jobbet mellan en och en halv och två timmar. Eller mer! Suck. Det betyder också att jag måste göra iordning möblerna ikväll. Typ torka av och tömma lådor och så. Pling! En till sak på listan.

Det är för övrigt helt underbart att sova i den nya sängen.

------------------------

Att göra:

Måndag: Posta Tradera-vinster, ladda kamerabatteri, bädda rent i ny säng och flytta möbler i sovrummet, maila nya Tradera-vinnare, researcha om kaffe, researcha om Paolo Roberto, researcha om säljtexter för böcker, researcha om italiensk kaffekultur, köpa lunch, boka tvättid.

Tisdag: Köpa det där andra jag behövde till Hemlis-paketet, handla, packa badkläder, börja skriva på outline för kaffeuppgiften, boka tågbiljetter, göra iordning möbler till Myrorna.

Onsdag: Simma, tvätta, släppa in Myrorna.

Torsdag: Skriva klart kaffeuppgift och publicera, packa simkläder.

Fredag: Simma, mysa hemma (kanske själv om mannen måste plusjobba).

Lördag: Dammsuga, torka golv, damma, städa badrummet och köket, sätta var sak på sin plats, se F1-kval, ha pyjamas hela dagen, läsa igenom nästa veckas skoluppgift, sticka.

Söndag: Mysa och vila hela dagen, äta god middag, kanske baka bröd, se F1-loppet, läsa litteratur inför nästa veckas skoluppgift, sticka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att Myrorna tar dina saker.

Då min sambos farfar gick bort, kom Myrorna för att hämta saker. Det var välbevarade 70- och 50-tals saker, ganska fina en del av dem. Myrorna tog inte en enda pinal :-( Det var bara att kasta helt brukbara möbler. Här i Sthlm har Myrorna blivit väldigt kräsan.