03 mars 2008

Städning och stickframgång

Så var helgen till ända. Jag hann med i stort sett all städning jag ville ha avklarad och fick in lite välförtjänt sticktid. Jag hann dock inte med riktigt allt skolarbete jag hade planerat men det gör ingenting. Jag prioriterade lite mer vila på söndagen istället och det behövde jag.

Hemmet är i alla fall rent och städat nu. Och när som helst kommer den nya sängen.

Både jag och mannen är friska.

Mannen är ledig hela veckan efter två tolvtimmarspass i helgen.

På onsdag kommer lillpojken.

Jag använder inte längre säkerhetsnålar som stickmarkörer utan bytte ut de för små ringarna mot större. Så går det när man städar och rensar. Man hittar bra saker. Större ringar till exempel. Jag ska visa bilder sen.

Ikväll ska vi handla.

Varför känns det som att alla melodifestivalsflickor ska se ut som små pojkar (eller små pojkar utklädda till kvinnor)? Är det inte lite sjukt? Småpojkskroppar med upptryckta bröst... very attractive. Jag talar såklart om Linda och Sjalett, förlåt, Charlotte. Två sjukt magra: En överenergisk och kortklippt (vilket iofs är snyggt på vissa, men här såg det bara ännu mer pojkaktigt ut). En transa-klädd -sminkad -stylad med en klänning som gjorde att de obefintliga höfterna såg ännu mer raka ut. Är det så vi ska se ut nu? Som en buspojke eller Richard Engfors?









Vem är vem?

3 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Jag håller med dig om att Charlotte är väldigt smal, men Bengtzing tyckte jag såg normalt smal ut. Men visst är idealen helt galna så smala många försöker vara..

Min favorit är Sanna Nielsen i schlagern...

Clara sa...

haha, det var precis vad jag också tänkte om de två.

Anette sa...

Jag tycker att Charlotte sminkar sig så konstigt. Alldeles för hårt runt ögonen. Hon ser bara konstig ut helt enkelt, som nåt slags kattdjur. Och visst var hon slimmad i kroppen....tycker hon såg bättre ut förut med några kilon extra. Bengtzing har nog varit ännu smalare förut än hon var i festivalen. Tyckte inte hon passade i det korta håret.