05 mars 2008

Sorgekväll


Ikväll spelar Band of Horses här i Götet. Jag fick inga biljetter. En föredetta arbetskamrat messade mig just och frågade om jag skulle gå. Det skulle hon. Grååt! Jag är fortfarande hur ledsen som helst över att biljetterna var slut när jag fick veta att de skulle spela. Enda lilla möjliga ljuspunkten är att de tydligen spelar på Accelerator i juni. Jag kommer förmodligen inte kunna gå. Och det är ändå inte samma sak. Suck.

Ikväll blir ingen rolig kväll. Jag gör nog som sambon sa, går och lägger mig tidigt så att det blir imorgon snabbare. Inte av samma anledning dock. Han vill att det snabbare ska bli födelsedag. Jag vill bara att sorgens kväll ska vara över.

1 kommentar:

Anette sa...

Vilka är de där Band of Horses egentligen...? Har jag missat nåt? En musikrecensent i Metro hade visst utnämnt bandets platta Cease to begin till fjolårets bästa platta. Vad spelar de för slags musik?