10 mars 2008

Måndag förmiddag

Argh. Det där med bilder på bloggen visar sig vara ganska trixigt att få till. Kameran är ju alltid hemma, kabeln likaså, och jag bloggar mest från jobbet på lediga stunder. Jag måste bli bättre på att ta mig bloggtid på kvällen. Nu är dessutom kamerabatteriet oladdat och tror ni att jag lade det på laddning innan jag gick till jobbet imorse? Nope. Jag som ville dokumentera den nya sängens inflyttande. Yep. Sängen kommer i eftermiddag. Klockan 17 närmare bestämt. Det ska bli så underbart att få sova i en stooor lagom hård säng. Jag somnade tryggt i vetskapen om att det var sista natten i trånga mjuka sängen - trots att jag var ensam. Sambon jobbar natt den här veckan och kryper ner samtidigt som jag går upp. Det verkar fungera bättre än jag trodde.

Jag kom ganska långt på den där stickningen med pärlor och stickmarkörer och all ny lärdom igår. Det fungerar mycket bättre än jag trodde och jag undrar över hur man någonsin skulle kunna leva utan stickmarkörer egentligen.

Jag känner mig stressad. Det är mycket som kryper upp och måste göras känns det som. Jag vet precis vem boven är. Berghs Scool of Communication. Jag vill verkligen verkligen läsa den här distanskursen men det ska bli så otroligt skönt när den är över! Förra veckans uppgift kändes lagom och jag var inte särskillt stressad (jämfört med mardrömmen veckan innan). Den här veckans uppgift är jobbig. Kafferelaterad dessutom. Jag som inte ens dricker kaffe förutom en latte då och då. Jaja. Det är spännande att lära sig om andra kulturer antar jag.

Nej nu måste jag göra en lista. En lista som jag kan fylla på och bocka av.

Att göra:

Måndag: Posta Tradera-vinster, ladda kamerabatteri, bädda rent i ny säng och flytta möbler i sovrummet, maila nya Tradera-vinnare, researcha om kaffe, researcha om Paolo Roberto, researcha om säljtexter för böcker, researcha om italiensk kaffekultur, köpa lunch, boka tvättid.

Tisdag: Köpa det där andra jag behövde till Hemlis-paketet, handla, packa badkläder, börja skriva på outline för kaffeuppgiften, boka tågbiljetter.

Onsdag: Simma.

Torsdag: Skriva klart kaffeuppgift och publicera, packa simkläder.

Fredag: Simma, mysa hemma (kanske själv om mannen måste plusjobba).

Lördag: Dammsuga, torka golv, damma, städa badrummet och köket, sätta var sak på sin plats, se F1-kval, ha pyjamas hela dagen, läsa igenom nästa veckas skoluppgift, sticka.

Söndag: Mysa och vila hela dagen, äta god middag, kanske baka bröd, se F1-loppet, läsa litteratur inför nästa veckas skoluppgift, sticka.

Inga kommentarer: