26 mars 2008

Krax!

Det känns som att min hals blivit tapetserad med sandpapper på insidan. Men the show must go on och jag har haft alldeles för många karensdagar de senaste månaderna.

Man skulle kunna sammanfatta läget med orden: ingen framgång. Jag har inte stickat en maska och lägenheten är i samma läge som igår. För en gångs skull känner jag att det inte gör så mycket. Vi har tre hela helger framför oss då vi kan få ordning. Visserligen jobbar sambon en av dem men jag klarar mig ganska bra ändå.

Ikväll ska vi hem till arbetskamraten som nyss fått barn. Det ska bli jättemysigt!

Någon sa förresten att jag skulle ge mig själv en tom dag i veckan. Visst skulle jag kunna bunta ihop fler saker på andra dagar och få en ledig dag. Problemet är bara att jag inte kan slappna av när jag vet att det finns en massa att göra. Det är ingen panik. Den här veckan känns helt ok. Fredagen är ju i princip helt tom. Då ska jag mysa med sambon. Jag skulle kunna simma men jag prioriterar att umgås med älsklingen eftersom han ska jobba hela helgen.

------------------------------


Att göra:

Måndag: Flytta

Tisdag: Fixa present till Benamin, gör lite ändringar på skoluppgift del 1, skriv klart del 2, publicera uppgift 5, betala räkningar (glöm inte Tradera), betala Tradera-vinsten.

Onsdag: Hälsa på Alexandra, fixa hemlispaket.

Torsdag: Middag med jobbet, se till att lådorna som sa till mamma är packade.

Fredag: Packa upp lådor.

Lördag: Packa upp lådor, handla, träffa svärföräldrar, läs kursliteratur, simma?

Söndag: Packa upp lådor, skriv på skoluppgift.

Inga kommentarer: