31 mars 2008

Försovning och försoning

Yep. Idag är vi försovna, både sambon och jag. Klockan var ställd och allt och jag vaknade vi första alarmet men vet inte vad som hände vid nästa. Jag sover väldigt lätt och vaknar alltid av knäppet som kommer innan radion sätts på men nu måste jag sovit som en stock. Vi kom i tid i alla fall. Med nöd och näppe.

Såg filmen försoning igår. Den var bättre än jag trodde. Såg även diverse bra och dåliga skräckfilmer, bland annat en som handlade om en kvinna som föddes som siamesisk tvilling men som separerades som barn. Ja, ni kan säkert räkna ut resten om jag säger att den var asiatisk. En annan som var väldigt bra var The Orphanage, en spansk film med oväntat slut. Läskig den också.

När det gäller spellistan så blev det till slut en underlig blandning av Adam Green, bob hund, Tegan&Sara, Morphine och Helen Love.

Jag monterade även babyomlottkoftan. Knapparna passade fint. Bilder kommer någon gång snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också sett Försoning. Jag avskyr Kiera, hon biter ihop käkarna hela tiden :-) Hela filmen såg dessutom ut som en Timotej-reklam (schampo - någon som minns?)

Däremot så var The Orphanage bra. Fast den var så läskig att jag bara såg typ 24 minuter av den :-)