01 februari 2008

Mitt trehundrade inlägg kommer att handla om...

Garn!

För idag ska jag hämta mitt februarisockgarn från Garnkorgen! Jag har längtat efter det så mycket och med i paketet finns en sån där stickmätare med vilken man kollar vilken storlek en sticka har. Jag ska få sån fin ordning på mina stickor med stickade små fodral. Lyrisk!

Det får regna och storma hur mycket det vill. Min älskling är hemma och väntar på mig (intervjun är över och de hör av sig i nästa vecka), garn finns att hämta och det är fredag! Tjoho!!

4 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Kan inte bli bättre:) trevlig fredag!

Anonym sa...

Själv sörjer jag för jag har tappat bort min stickmätare. Och inte bara den utan hela mitt tillbehörskitt med fina lilla saxen, alla stopp- och broderinålar, varvsräknaren, flätstickorna och säkert en del annat som jag glömt. :-(
Men ditt inlägg påminde mig om att jag faktiskt kan göra ett stickfodral nu när jag har symaskin som fungerar hemma. Det ska jag nog göra någon dag.

Leena sa...

Tack för söta lilla kissen.
Den är härlig!
mvh Leena

Knit-Marie sa...

På stickstämman i Leksand beställde jag ett fantastiskt stickfodral av en kurskamrat. Jag har våta drömmar om det, men det verkar inte som om det var fråga om en snabb leverans, så jag håller inte andan.För tillfället ligger alla stickor i ett Smartiesfodral.