21 februari 2008

Inte mycket tid till något alls

Nej, jag har inte ens hunnit blogga ordentligt. Internet fungerar nu hemmavid men inte på min lilla bärbara än så länge. Det kommer att fungera inom kort. Hur som helst så är det där med flytt en tidsödande process. Vi har inte ens fått ner möblerna ännu och ändå är lägenheten ett bombnedslag med kläder och sladdar och saker saker saker över allt. Sambon (äntligen kan jag kalla honom det!) tvättade en mastodont-tvätt igår och det var meningen att jag skulle vika och fixa i ordning (läs: tömma) en garderob åt honom. I stället blev det övertid på jobbet och jag hann bara äta innan jag ville gå och lägga mig. Ikväll ska det i alla fall göras, och saker ska upp på vinden.

Stickning ska vi inte ens tala om, jag tror att jag hunnit sticka 100 maskor eller så den senaste veckan. Men så är det. Tid för stickning kommer när tid för stickning kommer. Som det är nu är jag lycklig ändå.

Inga kommentarer: