10 januari 2008

Gaaarn! Gaaarn!

Moahahaha! Nu har jag det! Garnet! Jag trotsade regnet och snålblåsten och tog mig en tio minuters promenad till Strikk. Där fick (jag tycker om att säga att jag får saker även om jag måste betala själv) jag fyra nystan Drops Alpaca (ja, jag älskar det garnet) i brunt och beige. De ska bli en sån här liten söt kofta. Dessutom fick jag fyra nystan Muskat i en fin ljusturkos färg som matchar garnet som jag stickar löparen i. Och lyssna nu... jag tror att jag ska försöka mig på den där gardinen. Jag köpte en 80 cm lång rundsticka också och tänker att det nog går att dela brädden på hälften och sticka två delar som jag syr ihop. Jag har inte ens mätt fönstret ännu men jag ska börja med att sticka en provlapp så att jag kan räkna när jag mätt. Mönstret blir nog ett väldigt enkelt hålmönster. Jag spritter av positiv nervositet. Fixar jag en så här stor stickning? Det är helt klart det största jag tagit mig för.

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Det fixar du! En maska i taget...

Muskat är ljuvligt garn:)