05 december 2007

Så sant som det är sagt

Från Linda Skugges, nu döda (tack gode gud), blogg:

"... Och där har vi svaret på varför ni hatar mig så. För att jag är en Sara.
Nej, jag tar inte en kaka till. Jag äter aldrig onyttigt. Jag super aldrig till. Jag gör aldrig några klantarselsaker. Jag är torr som fnöske och jag hämtar mina barn först av alla."

Jag har så mycket att säga men allting bottnar i en djup och innerlig tacksamhet. Tack. Tack gode gud för att jag inte är Linda Skugge. Av så evinnerligt många anledningar.

Uppdatering:
Säg den lycka som varar för evigt. Jenny har informerat mig om att Skugges blogg lever vidare på amelia.se.

4 kommentarer:

Anonym sa...

För din information så lever hennes blogg vidare på amelia.se hehe. I senaste numret av tidningen hade hon dessutom en planeringskalender över hela november och december som läsarna kunde följa..för att slippa stressa inför julen. Typ " 10 oktober: binda kransar", 29 oktober: köpa sista julklappen". Eller hur det nu var. Kul! ;)

Anonym sa...

november, inte oktober, men du fattar...har du inte fått nåt annat i brevlådan?

Strumpstickan sa...

Amelia...? Och vem är Linda Skugge?

Skämtar bara.. men avskyr båda två.

Anonym sa...

Ryser!!! :-( :-)

Någon borde bespara mänskligheten denna ondska.