19 december 2007

Befrielsen!

Nu är alla julstickningarna färdigstickade och monterade. Åh så härligt, nu kan jag äntligen börja sticka på vad jag vill igen! Detta innebär självklart inte att jag genast tar itu med alla mina ofärdiga projekt som ligger och väntar och väntar. Nej jag förtjänar att sticka på vaaad jag vill nu när jag i flera veckor stickat på julklappar. Jag är fortfarande för lat och snål för att börja på någonting stort... men jag funderar på det fortfarande. Istället blev det ett bokfodral (se lite längre ner på sidan).

Jag har stickat lite (eller ganska mycket) med Raggi de senaste veckorna och jag har upptäckt att jag gillar garnet. Jag stickar nästan alltid med tunnare garner som Drops Alpaca och det var en befrielse att sticka med tjockare garn och större stickor. Det går snabbt och blir jämnt och fint. Omväxling förnöjer.

Bilder kommer efter jul. Jag vill inte avslöja mig.

Inga kommentarer: