21 november 2007

Jag är en tråkig och oinspirerad bloggare

Jag är begåvad med en viss mängd självinsikt och den självinsikten säger mig att jag har blivit en tråkig och oinspirerad bloggare. Det har inte ens undgått mig själv. Vadan detta då? Jag vet inte riktigt, min gissning är en kombination av följande punkter:

- Ravelry. Ja, en del av anledningarna till att jag bloggar om stickandet är något slags behov av att dela med mig och visa upp och se andras osv. De behoven möts på Ravelry och nu i den spirande nyförälskelsen blir bloggen lidande.

- Julklappsstickningar. Jag vet att de är tidskrävande - ni vet att de är tidskrävande. Jag har bara ungefär två och en halv presenter kvar att sticka, sen är jag fri att sticka stressfritt (förutom det där mjukdjursbytet).

- Innehållslösa veckor. Det händer liksom inte så mycket i mitt liv i veckorna. De är transportsträckor till helgerna då jag får vara med människor jag älskar. Jag jobbar, kommer hem, undviker att träna, äter frukost/middag, diskar eller tvättar, kollar på tv och stickar, pratar med någon, umgås med någon. Inget spännande händer. Inget spännande finns att skriva om.

- Innehållsfyllda helger. Det är på fredag lördag söndag som jag verkligen lever. Det är då jag får vara tillsammans med min älskling/mina älsklingar. Då görs massor av skoj och ingen tid viks undan för bloggning. Det är bara så det ser ut.

- Rastlöshet. Min hjärna är som min garnsamling just nu - en enda röra av trådar av olika sorter som desperat ropar efter att sorteras, men så fort jag närmar mig blir jag bara trött trött trött. Så jag låter dem vara. Och då är det inte lätt att skriva fyndigt och underhållande.

Jag kommer säkert tillbaka till mitt gamla skönskrivande jag. Jag måste bara vila lite. Så tills dess får ni hålla till godo med tråkiga och oinspirerade jag.

3 kommentarer:

Clara sa...

Tycker att du är lite väl negativ nu... Jag tycker iaf att du skriver roligt och intressant, och att dina stickningar blir fina!

Dödergök sa...

Äh trams inte är du tråkig inte, dessutom har man rätt att vara tråkig på sin egen blogg! :)

Knit-Marie sa...

Asså....du har ett ansvar gentemot trogna läsare som undertecknad, så ge för all del inte upp. Dessutom är du inte tråkig!!