11 oktober 2007

Oh the joy!

Jag har faktiskt tränat idag... men jag har haft svårt att hitta en form som passar mig. Jag hinner bara med två gånger i veckan nu när jag varannan-helg-pendlar så jag måste få med så mycket som möjligt varje gång. Jag hatar att träna kondition själv så jag har bara tränat styrka den här omgången. Jag vet att det är fel för det är konditionen jag behöver mest akut. Det har förstört styrketräningen lite eftersom jag hela tiden tänkt att jag borde konditionsträna. Förut körde jag ett helt konditionspass plus ett halvt styrketräningspass fyra gånger i veckan men det finns ingen chans att jag hinner med det nu. Sedan körde jag ett konditionspass plus ett helt styrkepass två gånger i veckan men det är så tidsödande när man jobbar till 18:00, är ombytt 18:30, konditionstränar till 19:00, styrketränar till 19:50, stretchar till 20:00, springer till omklädningsrummet och slänger på mig jackan och väntar på spårvagnen och kommer hem till 20:45. Och ibland måste man ju handla också. Men nu tror jag att jag kommit på ett bra sätt. Jag konditionstränar i 30 minuter genom att gå på löpbandet, det ger ju benträning och så har jag rätt starka ben eftersom jag är så tung så då behöver jag inte träna benen. Efter det hann jag med axlar, armar, bröst, mage och rygg på 30 minuter så med stretchning borde jag klara mig på ungefär 70 minuter om det inte är kö någonstans. Det kändes ok. Jag ska nog pröva det ett tag.

Jag är allt bra mör i kroppen i alla fall.

Och så gick det bra på jobbet idag, på olika sätt.

Och i morgon är det fredag och jag får vara med min älskling!

Inga kommentarer: