22 augusti 2007

Duktig husfru

Igår var jag duktig. Men ingen duktig husfru. Jag tränade och handlade och stickade men tog inte hand om disken eller tvätten.

Idag ska jag vara en duktig husfru. Jag ska verkligen diska ikväll.

Jag har köpt fina pärmar och register som jag ska sortera mina recept/stickbeskrivningar/etc i. Nu ska det bli ordning banne mig! Men i sann fuck-up-anda ska jag inte bry mig om de fundamentala sakerna utan bara de roliga. Som att ställa fina kakburkar på en dammig hylla. Eller sortera stickorna i storleksordning men inte dammsuga. Eller organisera skafferiet men inte diska. Eller köpa färgkoordinerade tandborstar men inte torka handfatet. Eller...

Hur som helst. Bilder på fina pärmarna kommer kanske ikväll...

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Jag måste också diska idag.. såååå tråkigt! *skrattar*

Thepas sa...

A men eller hur? Men jag gjorde det. Och ikväll blir det tvättvikning och promenad. Suck.

Och stickning. Wee!