29 augusti 2007

Avrundad Manly Mitt

Tjoho! Under lunchen idag nådde jag äntligen 26-centimetersgränsen på min första Manly Mitt och som belöning fick jag runda av. Nu ser den ut som ett mycket avlångt och rutigt spöket Laban. När jag tränat och hämtat ut min nya telefon och ätit ska jag sticka tummen. Sen får vi se hur den blir. Jag har dock ett problem som jag ignorerat sedan ökningen för tummen. Jag valde att inte göra något rutmönster där utan ha den enfärgad. Jag stickade och stickade i godan ro. När tummökningen var klar och hålet satt där det skulle märkte jag att det satt som ett stängsel av gråa trådar för hålet. Alltså de långa trådarna som går bakom de bruna i ökningen. Suck. Jag orkade inte repa upp utan tänkte att det nog går att tråckla fast i det bruna sen. Vi håller tummarna för det va? Och så håller vi tummarna för att vanten passar sen och inte är för kort eller smal... Ok?

Inga kommentarer: