03 november 2006

Som sagt, det är de små sakerna...

I am on a roll! Idag hände det igen. Nej, sjuan blev inte en sexa - men någonting minst lika bra! Jag gick som vanligt till Pressbyrån och laddade mitt månadskort med cash, på vägen till jobbet upptäckte jag att tom-datumet var dagens datum. Alltså samma dag som jag laddade kortet. Konstigt, tyckte jag och gick efter jobbet för att kontrollera så att allt var ok. Karln på Pressbyrån såg förbryllad ut... och lite misstänksam. Jag kände mig nästan lite påhoppad. Till slut kom det i alla fall fram att det blivit något fel på aktiveringen förra månaden. Jag hade alltså tjuv-åkt en hel månad helt oavsiktligt och omedvetet. Karln upplyste mig om att om jag hade tur hade jag nu 60 dagar till godo - och mycket riktigt, när jag aktiverade kortet i läsaren på spårvagnen lyste sifferkombinationen "2007-01-01" mot mig. Tack nya kortsystem! Tack Västtrafik!

Inga kommentarer: