01 oktober 2006

I'm on a train - I can't complain

18 bra saker man kan komma på när man sitter på ett tåg mellan Stockholm och Göteborg:

  • Jag kom iväg till Stockholm till pappas födelsedagskalas och fick träffa alla i familjen, farmor + lite annan släkt.
  • HampeStampe min lilla ögonsten.
  • Relationen till mamma och pappa känns jättebra och mellan mig och brorsan känns det en aning avfrostat.
  • N lät pigg i telefonen tidigare idag.
  • *Censurerat*
  • Jag längtar hem till träningen och det är ett bra tecken. Jag känner mig lycklig av tanken på mina nya träningsskor. Det är bara lite sjukt. Lite.
  • Det går bra på jobbet och nästa vecka ska det gå ännu bättre. Mark my words.
  • Styrketräningen ger faktiskt resultat. Jag är banne mig starkare!
  • Vantarna jag stickar blir bara snyggare och snyggare! Ända sedan jag stickade bubbelgumvantana med de ljusblå sidenrosetterna har det blivit roligare och roligare. Pågående är ett par hysteriska i ceriserosa/ultraviolett garn av 65% akryl och 35% mohair med randning med ett tunnare, lite oelastiskt garn i olika färger (orange, rosa glitter i olika färger). Det blir alldeles fantastiskt tror jag.
  • Fantastiskt just nu är: Into My Arms med Nick Cave and the Bad Seeds.
  • Efter det här vantparet blir det kanske sockor igen. Men jag måste kolla upp Hampevantstorlekar först.
  • Att sitta på ett tåg hem från Stockholm med mörkret och ljusen utanför fönstret och melankolisk musik i hörlurarna. Det är snudd på poetiskt.
  • Minneskortet till min mp3-telefon som jag ska få från jobbet. Blir det ett eler två gb? När kommer det? Jag längtar!
  • Fantastiskt just nu: Ode to Divorce med Regina Spektor.
  • *Censurerat*
  • *Censurerat*
  • Fantastiskt just nu: Our Swords med Band of Horses.
  • Fantastiskt just nu: Extraordinary Machine med Fiona Apple.
Life is sweet.

Inga kommentarer: